ALMEDALEN 2020. Kommunikationsbyrån Narva inleder den inställda Almedalsveckan med att göra en ”Sommar”, genom den nya podden Årets Almedalspratare.

Den är tänkt som en ny arena där företagsledare, med ”högt samhällsengagemang” berättar om samhällsutmaningar, innovativa lösningar och engagemang, analogt med Sommar i SR P1. ”Almedalspratarna” presenterar av Göran Hägglund, tidigare partiledare och socialminister (kd) men idag senior rådgivare på Narva.

”Almedalspratarna kan sägas vara en slags kombo av P1s Sommar och Almedalstal där företagsledare berättar om sitt engagemang, sin historia och sin syn på ledarskap”, berättar Göran Hägglund, i ett utskick.

Programmen publiceras på Almedalspratare.se och kommer ska gå att lyssna på även via Acast, Spotify och Itunes.

Annika Sundström, chef för public affairs på Narva, berättar via mejl, om vilken publik byrån hoppas på?

”Vi hoppas nå ut brett till både politiker och alla andra som är intresserade av ledarskap, hälsa, digitalisering och hållbarhet. Vi tror att det är ett format som passar även internt i företagen”.

Hur gör ni för att få lyssnare?
”Vi kör kampanjer i sociala medier. Bilder och citat presenterar företagsledarna som berättar personligt och med engagemang om aktuella samhällsutmaningar”.

Vad gör ni annars under Almedalsveckan?
” Vi hjälper uppdragsgivare med olika digitala satsningar – främst webbinarier, men också rundabordssamtal”.