Amerikanska handelskammaren på plats I ”virtuella Almedalen”

Även den amerikanska handelskammaren kör en digital Almedalsvecka och ordnar transatlantiska, digitala möten.
Hittills har två programpunkter à 45 minuter avverkats:
* Mental hälsa under covid-19 med läkemedelsbolaget Janssen-Cilag som huvudman.
* Logistikkedjor skiftar från globala till lokala med Central South Carolina Business Alliance, FKG and Gnotec in Sweden som avsändare.
Och klockan 16 i kväll är det dags för:
* Ambulerande it-tjänster förbättrar vården i Sverige med DXC Technology som värd.
Amerikanska handelskammaren använder sig av Microsoft Teams och i något fall Mentimeter till att involvera deltagarna.
“Ambitionen är att skapa lite värdefulla transatlantiska kopplingar för våra medlemmar och andra vi samarbetar med”, berättar Randy T Gosda, kommunikationschef på amerikanska handelskammaren.
Och vidare:
“Vi har deltagit i och satt upp paneler i Almedalen under de senaste fem åren och ville fortsätta att bidra med forum för att dela perspektiv och best practices från experter inom deras områden. Tyvärr kunde vi inte göra vårt årliga mingel med Svensk Handel, vilket vi har gjort i flera år på amerikanska nationaldagen 4 juli.
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.