Det är byrån Oh My som ligger bakom Tjejzonens nya identitet. Syftet med arbetet har varit att få fram organisationens kärna: trygghet, gemenskap och kraften i att lyssna.
Tjejzonens nya huvudbudskap lyder: Här finns kraften.
”Det handlar om att varje samtal, varje möte och varje volontärinsats kan göra skillnad. Vi vill förmedla hopp och visa att kraften redan finns, i tjejerna själva, i våra volontärer och i hela samhället som står bakom dem”, kommenterar Erika Steorn, generalsekreterare på Tjejzonen, vars roll är att ”att förebygga psykisk ohälsa och skapa trygga möten där unga tjejer får känna att de inte är ensamma”.
Tjejzonens nya varumärkesidentiteten ska förmedla värme, mod och mänsklighet och ha en inkluderande tonalitet. Den nya logotypen ska ”andas både närhet och kraft”. Bildspråket framöver ska fånga ”äkta känslor”.
”Det här arbetet har inte bara gett oss ett nytt visuellt uttryck, utan också stärkt vår röst och vårt gemensamma budskap: att vi finns här, på ungas villkor”, kommenterar Erika Steorn.
arbetsgrupp Oh My
Sandra Bergström, art director
Manja Bååth, copywriter
Emmelie Tiderman, designer
Oskar Landström, utvecklare
Nicole Ostash, projektledare
Sara Thun, kundansvarig
arbetsgrupp Tjejzonen
Amanda Oxell, chef för samhällsförändring och samverkan
Erika Steorn, generalsekreterare
Nahal Golsirat, verksamhetschef
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.

