Via appen ska kunderna, som köper undersökningar och opinionsmätningar från TNS Sifo, kunna ladda ner materialet i mobiltelefonen. Dessutom kommer gemene man också att få ta del av delar av undersökningarna. De får ta del av det publika materialet som ligger på TNS Sifos sajt och ”lite till”, berättar Martin Axelsson, produktionschef på TNS Sifo. Han tror främst på professionell användning av appen.
– Det är nog inte en väldigt bred app, utan den kommer nog mest att laddas ner av våra kunder, journalister och medier.
TNS Sifo har inte satt upp några mål för hur många appar som ska laddas ner.
Vad tror du dina konkurrenter som Novus, Demoskop och United Minds säger när de får höra om er app?
– Jag vet inte. Men det är kul att kunna erbjuda något nytt.
Appen ska heta TNS Sifo App. De har utvecklats i egen regi och kostat uppskattningsvis 50 000 – 100 000 kronor.
Utvalda kategorier


Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.