Samtidigt köper Comscore WPPs internetmätningsverksamhet i Europa.
Affären innebär för den svenska marknaden att Comscores organisation med 3-4 personer flyttar ihop med TNS Sifos nio. Comscores tar över TNS Sifos internetmätningar. Dock kvarstår TNS Sifos internetmätningar i Orvesto.
Vad innebär affären för kunderna?
– I det korta perspektivet ingenting. PÅ sikt får de ett bättre erbjudande. Tanken är att vi kan marknad, multimedia och media. Comscore är duktiga på teknik och system och jobbar med globala jättar som Microsoft och Facebook, säger Yvonne Pernodd, vd för TNS i Norden och Baltikum.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...