Det är rekryteringsföretaget Hammer & Hanborg som för andra året utser det bästa kommunikationsteamet för 2011. Kandidaterna nomineras med hjälp Sveriges Annonsörer, Sveriges Informationsförening, Sveriges Marknadsförbund som vardera får komma med förslag på kommunikationsteam, bestående av vd samt en marknadschef och/eller en kommunikationschef.
Förra året vann Fotografiska museet i Stockholm. I år gör Apoteket, Linnéuniversitet och Volvo PV upp om utmärkelsen tillsammans med Swedbank som nyligen tvingades skriva ner sitt innehav i Lettland med 1,9 miljarder kronor.
– Man kan ha haft ett jobbigt år, men skött kommunikationen på ett bra sätt, säger Christina Hammer, delägare Hammer & Hanborg.
Nu ska de som svarar på Hammer & Hanborgs enkät Kommunikatören tycka till om de nominerade teamen. I mitten på mars utses vinnaren.
här är de nominerade teamen
Apoteket AB Ann Carlsson, vd och Eva Fernvall, varumärkesdirektör
Linnéuniversitet, Stephen Hwang, rektor och Malin Blom, kommunikationschef
Swedbank, Michael Wolf, vd och Thomas Backteman, koncernkommunikationsdirektör
Volvo Personvagnar, Stefan Jacoby, vd Olle Axelson, pr-chef, och Richard Monturo, marknadsdirektör
Apoteket AB Ann Carlsson, vd och Eva Fernvall, varumärkesdirektör
Linnéuniversitet, Stephen Hwang, rektor och Malin Blom, kommunikationschef
Swedbank, Michael Wolf, vd och Thomas Backteman, koncernkommunikationsdirektör
Volvo Personvagnar, Stefan Jacoby, vd Olle Axelson, pr-chef, och Richard Monturo, marknadsdirektör
Utvalda kategorier


Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.