
Det visar en undersökning bland Sveriges Annonsörers medlemmar utförd av Novus.
18 procent av medlemmarna kommer att öka sina investeringar 2013, medan 60 procent anger att de ska bibehålla nivån.
Motsvarande siffror från i fjol var att 24 procent skulle öka, 14 procent minska och 58 procent hålla en oförändrar nivå. Investeringarna i köp av reklamutrymme minskar sannolikt därför under 2013.
Reklamköparna kommer främst att minska i dagspress (26%), tidningar (26%), event (17%) och mässor (15%).
62 procent anger att de ska öka i internet och sociala medier, 42 procent i mobilmarknadsföring och 30 procent i pr.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Näringspolitisk utredare till Sveriges Åkeriföretag
Sveriges åkerinäring är en av landets största och mest betydelsefulla näringar, en motor för hela näringslivet som säkerställer att varor och tjänster når fram varje...
IR-ansvarig till Academedia
AcadeMedia är det största oberoende utbildningsföretaget i norra Europa med verksamheter i Sverige, Norge, Tyskland, Nederländerna, Storbritannien, Polen och Finland. Bolagets storlek skapar trygghet och ger...
Skribent och hållbarhetsrådgivare till Solberg
Är du en skicklig skribent med djup kunskap inom hållbarhetsrapportering och redovisningstekniska detaljer? Brinner du dessutom för kommunikation så kan det här vara rollen för...