Kampanjen, som består av en film, lyfter fram reformer som Liberalerna anser sig ha drivit igenom de senaste 100 åren. Kampanjen kan också ses som ett argument för att Liberalerna behöver finnas kvar i riksdagen.

”Detta är ett nytt sätt att gestalta ett politiskt parti i en valrörelse och vi tycker att våra liberala värderingar kommer fram tydligt i den här kampanjen. Vi är stolta över vår politik, de reformer vi har drivit igenom och de förslag som vi driver för framtiden. Vi vill att svenska folket ska få sig en tankeställare och fråga sig: ’vad vore Sverige utan Liberalerna?’, kommenterar Malin Danielsson, riksdagsledamot och Stockholmförbundets valledare.

Medarbetare och medlemmar i partiet agerar röstskådespelare.

Kampanjen pågår till den 29 maj och går i TV4, TV4 Play, i de kommersiella radionätverken, hos SF Bio, som digitala annonser i och som printannonser i Stockholms tunnelbana, pendeltåg och bussar samt digital annonsering i sociala medier.

Även Liberalernas länsförbund i Uppsala, Jönköping, Västsverige och Värmland har varit med och finansierat kampanjen.

Byrå är Cogs Creative.

Arbetsgrupp
Malin Danielsson (l)
Magnus Engström, kreativt ansvarig på Cogs Creative