
Informationsindex visar att antalet heltidsanställda på informationsavdelningarna ökade med 6,6 procent till 8,1 tjänster. Då lägger organisationerna och företagen mer krut på internkommunikation och minskar också på köpen av webbyråtjänster med 21 procent till 2,2 miljarder kronor.Antal anställda på kommunikationsavdelningen på ett svenskt börsbolag ligger på 6,8 personer jämfört med runt 12 för myndigheter och statliga bolag.bDå köper också de svenska börsbolagen mest extern kommunikation, uppåt 60 procent av den totala kommunikationsbudgeten, jämfört med drygt 35 procent för myndigheterna.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...