Antal omnämnande i sociala medier av ordet innovation och besläktade, ökade med 253 procent till 505 under måndagen jämfört med i söndags, under den pågående Almedalsveckan. 91 procent återfanns på twitter, medan runt 3,6 procent publicerades på Facebook och 3,4 procent i traditionella digitala medier. Det visar en rapport som Electrolux tagit fram för Dagens Opinion.
Postningarna var till 100 procent positiva.
Under måndagen var det mycket fokus på innovation och tillväxt med omnämnanden och retweets om Swedish Incubators och Sveriges Ingenjörers seminarium om innovation och dess utmaningar.
Pressrumtjänsten Mynewsdesk är den största källan till de olika sociala medierna.
De tio viktigaste twitter-influerarna för Almedalsveckan levererade 65 poster om innovation, varav @industrintarmatchen levererade flest, 18, följt av @hejdigitalt som levererade tolv.
Möteplats social innovtion var under måndagen den främsta nyhetsinflueraren med nio poster
de största källorna för innovation efter postningar
1. Mynenewsdesk 11
2. Ingenjörerna 6
3.Sisp (Swedish incubators) 6
4. Facebook 5
de största hashtaggarna för innovation efter postningar
1 #almedalen 476 + 349%
2. #almedalen2015 136 +268 %
3. #innovation 71 +238 %
4. #industrintarmatchen 17 posts
5. #swe2030 17 posts
de trendande ämnena efter postningar
1. Förbättra finansieringen för innovationer och tillväxt 21
2. WWF i #Almedalen idag 17
3. Power without batteries or cables 16
4. Inkubator för innovation 11
2. WWF i #Almedalen idag 17
3. Power without batteries or cables 16
4. Inkubator för innovation 11
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...