Omsättningen ökade med 4,7 procent till 64,4 miljoner kronor under 2014. Trots svikande tittarsiffror och minskad reklamförsäljning för tv-branschen, ökade MMS sin lönsamhet med över 5 miljoner kronor, från en rörelseförlust på -2,25 till en rörelsevinst på 2,29 miljoner kronor.
Antalet anställda ökade med två personer till 24.
Bolaget har under de senaste två åren jobbat med att utveckla mätning av webb-tv och tittande på tv oavsett plattform. Det kan han bidragit till den positiva utvecklingen.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega söker näringspolitisk expert
Tror du på fri företagsamhet och att privata företag är viktiga i välfärden? Vill du vara med och förbättra förutsättningarna för Sveriges tjänsteföretag? Då ska...
Group IR & Communication Manager till Attendo
Attendo är ett av Nordens ledande omsorgsföretag och är noterat på Nasdaq Stockholm. I takt med att koncernen växer och utvecklas stärks nu den centrala...