Företag och organisationer lägger miljardbelopp på internevent
Siffrorna visar att eventbyråerna, som arrangerar de stora eventan, sammanlagt ökade sin omsättning med 22 procent till 6,1 miljarder kronor under 2011. Det är mer pengar än vad som investerades i tv-reklam.
– Företagen försöker hitta nya vägar att bryta igenom reklambruset och event är ett sätt som har visat sig fungera, kommenterar
IRMs analyschef Tobias Hedström.
IRMs analyschef Tobias Hedström.
Siffrorna visar att eventbyråerna, som arrangerar de stora eventan, sammanlagt ökade sin omsättning med 22 procent till 6,1 miljarder kronor under 2011. Det är mer pengar än vad som investerades i tv-reklam.
– Företagen försöker hitta nya vägar att bryta igenom reklambruset och event är ett sätt som har visat sig fungera, kommenterar
IRMs analyschef Tobias Hedström.
IRMs analyschef Tobias Hedström.
Av de totala investeringarna stod 3,5 miljarder för externa event. Interna event stod för 2,6 miljarder kronor.
– De interna eventen ökade nästa lika starkt som de externa reklameventen under 2011.
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.