Cision köper analysverktyg
Det är ett verktyg som kan användas till publicering av content, analys och bevakning. Tanken är att verktyget ska användas till att skapa leads av dialoger i sociala medier. Verktyget ska också kunna användas till att utvärdera investeringar i sociala medier, något som även svenska Resultify har utvecklat tjänster för
Det är ett verktyg som kan användas till publicering av content, analys och bevakning. Tanken är att verktyget ska användas till att skapa leads av dialoger i sociala medier. Verktyget ska också kunna användas till att utvärdera investeringar i sociala medier, något som även svenska Resultify har utvecklat tjänster för.
Under året kommer Cisions kunder i Kanada, Sverige, Storbritannien, Frankrike och Tyskland kunna ta del av Viralheat. Kunder som vill köra Viralheat får betala extra.
"Det kommer ej att ingå i grunderbjudandet", hälsar Alexander Mason, marknadschef på Cision, i ett sms.
Sedan tidigare har Cision förvärvat Visible Technologies.
Dagens Opinion har försökt nå svenska Cision för en kommentar.
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.