BEACONOMIST: I nummer fyra går vi igenom hur det klassiska industriföretaget Atlas Copco digitaliserar. Tietos Sverigechef berättar om planerna att kapa inte bara it-chefernas utan även marknadschefernas budgetar.

BEACONOMIST är ett prenumererat veckomagasin från Dagens Opinions för alla som jobbar med digitala upplevelser, kanaler och tjänster. Det utkommer sedan 2014 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 1, 2019:

ledare
”TV4 och Telia snarare än vi trodde och ny logga”

affärer
Tieto erövrar marknadschefer med storoffensiv

case
Atlas Copco tänker inte bli ett mjukvarubolag

extern
LinkedIn lanserar live video
Ingenjörer översätter hjärnsignaler till direkt tal
Google Docs får API för automation
Donald Trump undertecknar amerikanskt AI-initiativ
Fem verktyg för framgång b2b-growth hacking


arbete
Instagrammare skriver krönikor på Aftonbladet

spaning
”Meme marketing – kommer att bli BIG”
”När alla byråer blir contentbyråer”


personer
Håkan Dahlström, Elin Nilsson, Mats Rahmström, Parisa Aasi, Björn Olofsson, Blanca Sjöstedt, Rolf van den Brink

saker
Telia, Bonnier, TV4, Tieto, meme, marknadschefer, digitalisering, Atlas Copco, internet of things, Sofigate, content, displayannonser, Sign & Print

prenumerera
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Beaconomist och få 40 utgåvor rakt ner i mobilen.

här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 2.900 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.900 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.750 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 17 500 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.

EXTRA ERBJUDANDE: Testa även Veckans Brief för alla som jobbar med opinionsbildning, påverkan och kommunikation: Beaconomist + Veckans Brief 4.900 kronor för båda, en mejladress, 5 900 kronor för fem mejladresser.

Mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi enkelt en prenumeration.