En tidigare kommunikationschef på Almega går till en nyinrättad tjänst på fackförbundet Lärarförbundet.

Det är Cecilia Wassaether, som går till Lärarförbundet där hon tillträder som ansvarig för varumärke och identitet.

”Lärarförbundet är en av Sveriges viktigaste organisationer med ett tydligt uppdrag, att förbättra villkoren för landets lärare och skolledare. Min uppgift blir att bidra till det arbetet och att synliggöra Lärarförbundets breda ställning och starka sammanhållning”, berättar Cecilia Wassaether.

Hon har tidigare jobbar med att driva pr-byrån Greatness, för att sedermera gå in som kommunikationschef på Almega. De senaste åren har Cecilia Wassaether jobbat som kommunikationskonsult bland annat för Konsthögskolan och även med uppdragsgivare inom rekrytering och försäkring. Ett av uppdraget har varit att under 2019 agera kampanjledare för Lärarförbundets största varumärkessatsning, ”Allt börjar med bra lärare”.

”Cecilia Wassaether erfarenhet och kompetens kommer att vara värdefull för att etablera Lärarförbundet som det självklara valet för landets lärare och skolledare”, anserThomas Jartsell, enhetschef för Marknad och opinion på Lärarförbundet.