VECKANS BRIEF. Utgåva 9 av 40, ägnar vi förstås till stora delar åt corona-pandemins effekter. Vi låter tio vassa public affairs-chefer ge sin bild av effekterna av corona, vi skriver en hel dem om att jobba hemma och ordna digitala möten och digitala event. Men vi berättar också om hur Volvo bygger sitt nya globala varumärke Polestar från grunden. Och berättar om Sverigedemokraternas kritiserade men uppmärksammade flygbladskampanj med partiledaren Jimmie Åkesson på plats i Turkiet.

 

Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 9, 2020

ledare
”Inte svårt att jobba med er som läsare”

affärer
”Nattsvart och blodrött” hos Almedalens eventarrangör
Geelmuyden Kiese varslar 21
Nätverk ska driva idrott som förändringskraft
Livestreaming-leverantörerna redo sända i coronatider
Kairo och Manifest ökar

case
Polestar – bilmärket kunderna köper utan provkörning
Expo 2020 trotsar corona med internetkafé
Så tänkte SD kring Turkiet-kampanjen
Västervik jagar följare på Facebook

medier
Ledarsidorna likviderar och blir skandinaviskt
Dagens Samhälles nya chefredaktör vill vara nyttig

verktyg & metoder
Tio pa-chefer om effekterna av corona


undersökning & analys
Demoskop och Novus erbjuder corona-rapporter

bransch
Region Gotland har en coronaplan för Almedalsveckan
Järvaveckan kör på – flyttar till Rinkeby
Swedish Content Awards flyttar fram

externt
Accenture Interactive vill ha ansvarstagande kunder
Tips för marknadsförare som måste jobba hemifrån
EU: Ryska medier sprider desinformation om corona

arbete
SKR får ny komdirektör och Novus ny ordförande
Upprorsmakare hälsade på Miljöpartiet

jobba effektivt
Svenska Möten om att mötas digitalt

spaning
”Var är influerarna i corona-krisen”


kalendarium
Pandemin slår hårt på eventkalendern

personer
Filip Adamo, Annika Sundström, Johan Westerholm, Christina Kennedy, Nils Rylén, Jonna Strandberg, Patrik Lanner, Kristina Lindahl von Sydow, Paulo Silva, Rolf van den Brink, Jessica Bjurström, Alex Mörén, Helena Dyrssen, Hans Geelmuyden, Mia Stuhre, Thomas Björn, Sylvia Nylin, Tommy Toncic, Anders Magnusson, Henrik Gustafsson, Joakim Wallerstein, Johan Jensen, Jonas Hellman, Henrik Nilsson, Billy McCormac, Birger Lycken, Joakim Kellner, Marco Morner, Darja Isaksson, Margaux Dietz, Bianca Ingrosso, Isabella Löwengrip

saker
Region Gotland, Dagens Samhälle, JKL, event, Expo 2020, Rud Pedersen, livestreaming, Kairos Future, Sverigedemokraterna, digitala möten, Geely, Miltton, kommunikation genom idrott, Acne, corona, Utsikt, Västerviks kommun, influencers, Nordic PA, United Sports, Westander, Rinkebystråket, Facebook, Almedalsveckan, Bonnier Business Media, jobba hemma, Turkiet, Narva, Playad,  Öresundshuset, New Republic, Polestar, Eventeffect, Dubai, public affairs, Ledarsidorna, The Labyrinth, flyktingkris, Donnerhuset, Geelmuyden Kiese, Idrottens Kraft, Mevida, Curious Mind, kommunicera under coronapandemin,  Volvo, Inferno Online, Svenska Möten, flygbladskampanj, alternativmedier, Prime, Järvaveckan, Swedish Content Agencies, Bensinupproret, Microsoft Teams, influerare, Google Hangouts, Zoom, Skype, influencer marketing och corona,

prenumerera
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief och få 40 utgåvor rakt ner i mobilen.

här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 3.495 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.995 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.995 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 18 545 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.

Moms à 6 procent tillkommer

Ta en prenumeration eller provläsa?

mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi det enkelt.