Skogsindustrierna låter Almedalen ta ställning
- Vi vill få människor att i vardagen välja papper. Det är mest klimatsmart och mest miljövänligt, säger Annika Molander, pressansvarig på Skogsindustrierna.
Andemeningen med kampanjen är också att få bort det dåliga samvetet vid pappersnyttjning.
– Vi vill få människor att i vardagen välja papper. Det är mest klimatsmart och mest miljövänligt, säger Annika Molander, pressansvarig på Skogsindustrierna.
Andemeningen med kampanjen är också att få bort det dåliga samvetet vid pappersnyttjning.
– På det här sättet gör vi det med glimten i ögat, även om vi vi såklart vill poängtera allvaret och visa att pappret funkar, säger hon.
Det är tredje och sista dagen som organisationen genomför sitt papperspåseindex, som räknas genom vilket block som lockat flest påsar. Igår vann de rödgröna, när 53 procent av de som tog påsar valde dem med budskapet ”Satsa 200 miljoner på solvärme och solel”. I måndags lockade dock alliansens budskap ”Behåll rutavdraget”, som genererade i ett påsövertag på 59 procent. Och idag avgörs alltså kampen.
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.