– En viktig uppgift för oss är att tydliggöra för väljarna att om man tycker att Magdalena Andersson är mer kompetent än Ulf Kristersson, då måste man rösta på S, säger Tobias Baudin.

Till slutspurten kastar Socialdemokraterna med hjälp av sin byrå Acne in ytterligare komponenter. Fyra affischer, som ska trycka i totalt 50 000 ex, visar Magdalena Andersson ute på fältet med budskap om pension, skolan, ungdomskriminalitet samt straff/polis.  Partiet kör med sin övergripande payoff  ”Vårt Sverige kan bättre”.

Samma tema används i två nya valfilmer som släpps med start 8 augusti i tv, på bio och online.

Utöver det släpper partiet fyra kompletterande digitala affischer där tre ytterligare företrädare lyfte fram jämte Magdalena Andersson: Mikael Damberg, finansminister, Lena Hallengren, socialminister och partisekreteraren Tobias Baudin i egen regi.

Själv tror han att det blir partiets samtalskampanj som blir avgörande.

–  Vi har redan genomfört 200 000 samtal och tror att vi kan slå Moderaternas slutmål den 14 augusti  då Magdalena Andersson talar i Göteborg och då själva slutspurten startar.

Tobias Baudin ger inga siffror men hoppas att Socialdemokraterna ska slå sin notering på 28,3 procent från valet 2018, ”med råge”.

Moderaterna lyfter i sin kampanj fram enigheten i högerblocket i kontrast med ett mindre enigt rödgrönt block.

Tobias Baudin anser att Moderaterna inte har på fötterna vad gäller att Socialdemokraterna ska avveckla Rut-avdragen och införa en högre fastighetsskatt.

–  Och hur är det med enigheten i det högerkonservativa blocket med statlig skola och sjukvård, jämställdhetspolitiken, utrikespolitiken och taket för A-kassan?