
Lojaliteten med arbetsgivarna ökade under corona-pandemins första år, enligt en undersökning från feedbackplattformen Netigate.
Netigate har analyserat data från 263 olika företag som har mätt ENPS, employee net promoter score. Företagen ligger i Sverige, Norge, Tyskland, Storbritannien, Nederländerna, Finland, Österrike och Schweiz.
Index för ENPS ökade från 9 till 17 under 2020. Hittills i år (kvartal 1) ligger index på 16.
ENPS är en sammanvägning av tre grupper: ambassadörer (som skulle rekommendera bolaget till andra), passiva kritiker (som är öppna för jobbförslag) och kritiker (personer som inte är nöjda med arbetsgivaren).
Under 2020 ökade andelen ambassadörer från 38 till 42 procent. Andelen kritiker minskade från 29 till 25 procent.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...