Kantar Sifo samlar alla sin räckviddsmätningar i ett eget affärsområde och värvar en chef från samarbetspartnern Comscore.
Det är Stefan Svanfeldt, som värvas tillbaka till Kantar Sifo och jobbet som chef för mediedivisionen. I samma stund tar Kantar över det fulla ansvaret för Orvesto Internet, som sedan 2015 förvaltats av Comscore. Syftet är att skapa ett erbjudande för mätning av alla mediers räckvidder, såsom internet, print, tv och radio. Inom media-divisionen ligger även Orvesto Konsument, Junior och Näringsliv), radiomätningar, Media Audit, Reklammätningar och Media Research.
”Jag är oerhört glad och stolt över att vi har rekryterat tillbaka Stefan till Kantar. Stefan har mångårig erfarenhet med djup expertis inom media”, kommenterar Yvonne Pernodd, som själv ska sluta som vd för Kantar i Sverige.
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.
Mest läst
- SvD-reporter bakom Nyamko Sabuni-scoop är sambo med…
- Arabiska partiet vill sno väljare från S och SD
- Boken som hotar storbolaget inför analysträffen – vd…
- TU rasar över Richard Jomhofs angrepp på Anders Lindberg
- Hela redaktionen stormar på Cissi Wallins sajt Gardet
- Morgan Johanssons x-sambo kandiderar för SD
- Leif Östling startar skattekommission: Vad fan får…
- Presschefen slutar på TV4 efter två månader
- Dieselgate: Fullt med soppa i Sundsvall – men…
- Bulletin byter vd