VECKANS BRIEF. Vi gjorde ett rappt nummer om aktuella företeelser som drevet mot Rusta, Adidas syn som sponsor på bråket kring Linnéa Claeson, Volvos dolda framtidsprojekt M och konsten att kommunicera via Tiktok.

Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 37, 2019

ledare
”Obehaglig sanning, del 2”

affärer
Adidas om Linnéa Claeson

case
Så rattar Bodil Eriksson Volvos anonyma M-tjänst
Stora förändringar på McDonalds marknadsavdelning
Kavli lyfter Johnny med Youtube

bransch
Sveriges Annonsörer inför nya mediemätningar och släpper app

undersökning & analys
BCG: färre än hälften av AI-investeringarna ger positiva resultat

arbete
Thomas Areskoug blir industriell – komchef på gång till Svenskt Näringsliv
SD-ledamot tog emot duo från näringslivet

jobba effektivt
Hur ska kommunikatörer använda Tiktok, Olivia Gelin

personer
Bodil Eriksson, Henrik Hallberg, Mauri Hermundsson, Rolf van den Brink, Frida Källgren, Henrik Nerell, Olivia Gelin, Staffan Ekstam, Christoffer Rönnblad, Petter Alexis

saker
Tiktok, Volvo, M, Evry, Swedbank, Prime, Salesforce, Hubspot, medieuppmärksamhet, effektmätning, Adidas, influencer marketing, Sunfleet, McDonalds, Wallenstam, grafisk profil, Kavli, Schibsted Brand Studio, Johnny’s, Youtube, IUM, Kantar Sifo, Kiaindex, Cross Media Measurement, WFA, Sveriges Annonnsörer, artificiell intelligens, MIT Sloan, Generation Z, youtubers

prenumerera
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief och få 40 utgåvor rakt ner i mobilen.

här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 3.495 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.995 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.995 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 18 545 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.

Moms à 6 procent tillkommer

Mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi enkelt en prenumeration.