Publicis utser nordisk kreativ chef
Byrågruppen Publicis Groupe, bygger vidare på sin modell Power of One genom att utse en nordisk kreativ chef.
Det är Jerker Fagerström, senast kreativ chef på reklambyrån McCann i Australien, som får jobbet. Uppgiften blir att utveckla affärsmodellen och spetsa till det kreativa erbjudandet tillsammans med gruppens kommunikationsbyråer. Han ska rapportera till Publicis Norden-chef Leif Fredstedt.
”Att på riktigt jobba i gränslandet mellan kreativitet, teknologi och humanism, kan med lite tur bli en riktig resa”, kommenterar Jerker Fagerström sin nya roll.
I Power of one deltar byråerna Saatchi & Saatchi, Kitchen och MSL.
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.