• Kategorier
  • Veckans Brief
  • Om Oss
  • Annonsera
  • Jobb
  • Tipsa Oss
  • Kategorier
  • Veckans Brief
  • Om Oss
  • Annonsera
  • Jobb
  • Tipsa Oss
  • politik
  • pr
  • lobbying
  • arbetarrörelser
  • Affärer
  • undersökningar
  • Stor
  • debatt
Prenumerera
  • Prenumerera

23 Apr 2025

Två byråer dominerar Strategy Awards

Reklamstrategi-tävlingen Strategy Awards jury har utsett 23 finalister i sex kategorier. Två reklambyråer dominerar.

Det gäller Nord DDB och Åkestam Holst som står för vardera sju av de totalt 23 bidragen, alltså fler än hälften. Pr-byrn Jung fick två finalplatser.

nominerade Strategy Awards 2025 kampanj uppdragsgivare byrå

attityd
Du har vad som krävs Försvarsmakten Nord DDB

Democracity Malmö stad BBDO Nordics

99 Problem Swedbank Åkestam Holst

Sveriges Bästa Sjusovare Scandic Jung

Fortsätt lyssna Sveriges Radio Sveriges Radio

beteende
Deal with the trash McDonalds Nord DDB

Skills to Paythe Bills Max Åkestam Holst

Sveriges minst populära semester SJ TBWA

Helt transparenta bolån Skandia Plus1

Bullatella Cannella Pressbyrån Åkestam Holst

internationellt
Doom Husqvarna Prime

New Energy Scania Åkestam Holst

kanalval
Unusual Suspects ChildX Nord DDB

Sveriges Bästa Sjusovare Scandic Jung

Dödsorsak Kvinna UN Women Nord DDB

Democracity Malmö stad BBDO Nordics

King of pop Max Åkestam Holst

JaneHellen Rusta Nord DDB

nisch
Du har vad som krävs Försvarsmakten Nord DDB

Democracity Malmö stad BBDO Nordics

New Energy Scania Åkestam Holst

opinion
Talita 2019-2024 Talita Åkestam Holst

Unusual Suspects ChildX Nord DDB

Rolf van den Brink

Jobbar främst med nyheter, reportage och foto och leder det redaktionella arbetet, men ägnar också rejält med tid till den löpande driften av företaget. Har jobbat på Dagens Opinion sedan 2009.

rolf@dagensopinion.se

Dela inlägg

Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn Share on WhatsApp

Ämnen

Bransch

Liknande artiklar

Verktyg och strategier som moderna team behöver för att hjälpa sina företag att växa.

2025-05-14, 21:17

De vinner Stora Kommunikationspriset 2025

Juryn har sagt sitt och vinnarna i Stora Kommunikationspriset är utsedda och avtackade på en gala på Nalen i Stockholm.

Bransch
2025-05-13, 11:19

Berghs toppar i Young Ones

Den svenska kommunikationsskolan Berghs School of Communication tar hem flest utmärkelser i The One Clubs studentutmärkelse Youg Ones. Därmed kan Berghs kalla sig ”världens mest kreativa skola”.

Bransch
2025-05-09, 08:56

De gör upp om att utses till Sveriges bästa kampanj

Nomineringarna i kategorin årets kampanj 2025 i Stockholmmediaaward är presenterade. Här är listan.

Bransch
2025-05-08, 07:23

Insynskommittén: Så ska lobbyregistret fungera

Insynskommittén har just presenterat sitt förlag på lobbyregister, ett förslag som Moderaterna och Kristdemokraterna har reserverat sig mot.

Branschopinionsbildningpolitikpr
2025-05-07, 21:52

Här är vinnarna i Årets Marknadschef 2025

Marknadsföreningen i Stockholm har utsett vinnarna i utmärkelsen Årets marknadschef. Här är vinnarna.

Bransch
2025-05-06, 14:37

Lobbyregistret prioriterat för Precis nya ordförande

De större pr-organisationernas organisation Precis ordförande, Intellectas vd Hampus Brynolf. En av hans prioriteringar blir att ta sig an det lobbyregister som insynskommittén förväntas föreslå torsdag 8 maj.

Branschpr
2025-05-05, 16:41

Här är Precis nya styrelse

De större pr-byråernas organisation Precis har fått en ny ordförande och en delvis ny styrelse.

Branschpr
2025-05-05, 13:19

Nystartad byrå kliver in i Precis

De stora pr-byråernas organisation Precis har får in en ny byrå som medlem. En byrå som endast är ett år gammal.

AffärerBransch
2025-04-28, 07:05

Max sex byråer –  nya pitchrekommendationer

Kommunikationsbyråernas organisation Komm, Sveriges Annonsörer och mediebyråerna organisation Sveriges Mediebyråer vill i sina nya rekommendationer för byråupphandlingar begränsa antalet byråer och avstyra att byråerna ska göra test-case.

Bransch
2025-04-24, 07:31

Efter KO-attacken: Branschen tar fram regler för influencer marketing

Två dagar efter att Konsumentombudsmannen presenterat sina planer på att öppna tillsynsärenden för 50 influerare och företag om regelvidrig marknadsföring, kommer kommunikationsbranschen med en ”branschrekommendation ska skapa tydlighet kring reklammarkering vid influencer marketing”.

Bransch
Se alla nyheter

Utvalda kategorier

AffärerAnnonsdebattprAlmedalen
Rolf van den Brink

Rolf van den Brink

2025-04-02, 09:02

”Sex-säkerhetsbomben (l) i regeringen”

2025-03-16, 12:55

”Northvolt visar vägen för nya påverkansmetoder – och böcker”

2025-02-12, 11:34

”M och SD-ledamöterna vapenrasar – men av olika anledningar”
Se alla

DO JOBB

Inga lediga jobbannonser.

Se alla platsannonser

Mest läst

  • Veckans Brief: 100 söker jobbet som påverkare åt…
  • Toppmoderat kliver av – kan bli landshövding
  • Byrå går i konkurs efter ”omfattande avvikelser i bokföring”
  • SVT snor politikreporter från SvD
  • Ibrahim Baylan till Rosengrens byrå-koncern

Minst läst

  • Han gör JKL och MSL starkare på varumärke
  • Stefan Löfven (s) och Annie Lööf (c) håller pre…
  • Vänsterpartiet gör pressmeddelande av sorg för …
  • ”Dagens snackis kommer från Söder och inte Alme…
  • S föreslår en ”växa- växlareform”

Dagens Opinion är medieföretaget som riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning och digitalisering. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår kunniga publik med hjälp av journalistik av hög kvalitet. Vi lever främst på intäkter från vårt innehåll, i huvudsak från betalande prenumeranter eller temasponsorer som vill driva frågor, sätta agenda eller överföra kunskap via vårt redaktionella innehåll.
Dagens Opinion startades år 2009.

Dagens Opinion är politiskt obundet och drivs som ett privatägt oberoende aktiebolag med säte i Stockholm.

Ansvarig utgivare

Rolf van de Brink

rolf@dagensopinion.se
  • Veckans Brief
  • Dagens Opinion
  • Användarvillkor

© 2024 Dagens Opinion.

  • Twitterx
  • Linkedin
  • Facebook
  • Instagram