Trygg-Hansa, som är starkt kopplat till 80 000 uppsatta livbojar, har gjort en sommartradition av att göra prisvinnande kampanjer som ska minska drunkningsolyckorna.
I år utgår Trygg-Hansa från insikter gjorda via en Novus-rapport som säger att sex av tio svenskar är osäkra på om de känner igen de vanligaste tecknen på en drunkning och varannan vet inte hur de ska agera vid ett drunkningstillbud.
Detta hoppas Trygg-Hansa kunna lösa med hjälp av ”Moves like drowning” som framförs av
TikTok-stjärnan Theoz.
Stegen i dansen består av de vanligaste tecknen hos en person som håller på att drunkna.
”Det är oroväckande många som inte vet hur en drunkning ser ut och därför tar vi nu ett nytt grepp om den här livsviktiga frågan. Med en TikTokdans är vårt mål att alla vet vilka tecken de ska hålla utkik efter och på så sätt bidra till att fler drunkningstillbud får ett lyckligt slut i sommar”, kommenterar Alexandra Björnsson, vattensäkerhetsexpert på Trygg-Hansa.
Byrån bakom kampanjen är BCW.
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.