Svenskt Näringsliv plagierar LOs Youtube-kampanj
LO slår via en Youtube-film ett slag för höga ingångslöner inte orsakar den höga arbetslösheten bland ungdomar. Svenskt Näringsliv slår tillbaka med en plagierad version av LOs film.
Peter Isling, presschef för Svenskt Näringsliv, var själv projektledare för filmen.
Han berättar.
– Det är klart att vi noterade att LO hade gjort en film. Men vi tyckte att de saknade ett helhetsperspektiv på ungdomsarbetslösheten
LO slår via en Youtube-film ett slag för höga ingångslöner inte orsakar den höga arbetslösheten bland ungdomar. Svenskt Näringsliv slår tillbaka med en plagierad version av LOs film.
Peter Isling, presschef för Svenskt Näringsliv, var själv projektledare för filmen.
Han berättar.
– Det är klart att vi noterade att LO hade gjort en film. Men vi tyckte att de saknade ett helhetsperspektiv på ungdomsarbetslösheten. Det går inte bara att isolera frågan till ingångslönen.
Svenskt Näringsliv gillade inte LOs argumentering, men väl organisationens sätt att göra reklamfilm.
– Vi ville göra en lika pedagogisk film. De hade valt ett väldigt uttrycksfull sätt att skildra på.
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.