Svenskarnas förtroende för innehållet i public service är högt medan förtroendet för innehållet i sociala medier är lågt, det visar en undersökning från SOM-institutet.
73 procent svarar att de har mycket/ganska stort förtroende för SVT medan 71 procent har mycket/ganska stort förtroende för Sveriges Radio.
Därefter kommer TV4 (56 procent), lokala morgontidningar (49), Dagens Nyheter (47) och Svenska Dagbladet (41).
29 procent har mycket/ganska stort förtroende för innehållet i Aftonbladet medan 22 procent har mycket/ganska stort förtroende för innehållet i Expressen.
Endast 2 procent svarar att de har mycket/ganska stort förtroende för innehållet på Tiktok medan 6 procent har mycket/ganska stort förtroende för innehållet på Youtube.
82 procent anser att SVT har mycket stort/ganska stort samhällsvärde och 78 procent svarar att Sveriges Radio har mycket stort/ganska stort samhällsvärde.
21 procent anser att Youtube har mycket stort/ganska stort samhällsvärde medan 8 procent svarar att Tiktok har mycket stort/ganska stort samhällsvärde.

Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.

