Biltillverkaren Renault kör upp på förstaplatsen i Tidningsutgivarnas tävling Årets Dagstidning.

Renault vinner klassen Årets Kampanj tillsammans med Schibsted Brand Studio för kampanjen När staden tystnar. Så här motiverar juryn utmärkelsen:  ”Årets vinnare har på ett mycket lyckat sätt skapat en kampanj som på ett relevant sätt tar fokus på nutiden, samtidigt som den bygger för framtiden. Med en impact på 600 000 svenskar som läst, lyssnat och tittat samt en mycket nöjd kund i Renault är det bara att gratulera Schibsted Brand Studio”.

Vinnare i ”Årets Affär” blev DI Akademi för att ”smart utnyttja sitt trovärdiga varumärke och sin access till rätt målgrupp” och på så sätt tagit ”en lönsam position i en utmanande bransch”

övriga vinnare i Årets Dagstidning 2020

Årets Dagstidning – Helhetspriset
Dagens Nyheter

Årets Redaktion
Borås Tidning

Årets Ljud & Bild
Magda Gad, Expressen, för reportaget ”Talibanerna inifrån”

Årets Id
Sydsvenskan/HD – Calpal

Årets Förnyare
Mattias Wallström, Mittmedia