Renault vinner i Årets Dagstidning
Biltillverkaren Renault kör upp på förstaplatsen i Tidningsutgivarnas tävling Årets Dagstidning.
Renault vinner klassen Årets Kampanj tillsammans med Schibsted Brand Studio för kampanjen När staden tystnar. Så här motiverar juryn utmärkelsen: ”Årets vinnare har på ett mycket lyckat sätt skapat en kampanj som på ett relevant sätt tar fokus på nutiden, samtidigt som den bygger för framtiden. Med en impact på 600 000 svenskar som läst, lyssnat och tittat samt en mycket nöjd kund i Renault är det bara att gratulera Schibsted Brand Studio”.
Vinnare i ”Årets Affär” blev DI Akademi för att ”smart utnyttja sitt trovärdiga varumärke och sin access till rätt målgrupp” och på så sätt tagit ”en lönsam position i en utmanande bransch”
övriga vinnare i Årets Dagstidning 2020
Årets Dagstidning – Helhetspriset
Dagens Nyheter
Årets Redaktion
Borås Tidning
Årets Ljud & Bild
Magda Gad, Expressen, för reportaget ”Talibanerna inifrån”
Årets Id
Sydsvenskan/HD – Calpal
Årets Förnyare
Mattias Wallström, Mittmedia
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.