Några medarbetare på pr-byråer kan inte vinna pr-klassen i utmärkelsen Young Lions, som drivs av Komm, intresseföreningen för kommunikations och reklambyråerna.

Dock kan medarbetare på de mer pr-inriktade byråerna BCW och Priority ta hem designklassen.

Tävlingen går ut på att efter en given brief skapa en kampanj. Vinnarna presenteras på en digital prisutdelning den 4 juni.

de nominerade i Young Lions 2020

design
Johanna Nyberg, Estrid och Sofia Skogquist, BCW
Bidragsnamn: Create Open

Paola Alonso Chapel och Mathilda Helenasdotter, Priority
Bidragsnamn: :Part 2020

William Larsson, A+X och Gustav Olofsson Dahlberg, Identity Works
Bidragsnamn: Opan

digitalt
Nina Peldán och Hannah Håål, Volontaire
Bidragsnamn: Open agenda

Fjodor Brandt och Fredrik Sevandersson, We are More,
Bidragsnamn: Open Brief

Marcus Lundvall, BBDO Proximity och Oscar Tiberg, Honesty
Bidragsnamn: Tänk utanför tullarna

pr
Nina Friman och Anna Boberg, Nord DDB
Bidragsnamn: [insert your name here]

Sofia Gustafsson och Maja Stampe, Garbergs
Bidragsnamn: A ticket to Creativity

Anton Holmstrand och Jacob Eklöf, Volt
Bidragsnamn: Sthlm, Unlocked

Årets uppdragsgivare i Young Lions var SthlmOp och partner för tävlingen är utomhusreklamföretaget Clear Channel.

juryn
Canan Yasar, grundare, Obeya
Désirée Maurd
Patrik Beskow, grundare, Affairs
Linnéa Lofjord, designchef, Nord ID.