Bakgrunden är att Majblomman har sett en ökning i antalet ansökningar om ekonomiskt stöd. Organisationen hade också blommar var som inte blev sålda i våras, som då normalt Majblommar säljs. Lösningen blev en ett självplock av majblommor.
Mitt på Kungsgatan i Göteborg har Majblomman nu satt upp ett självplock med majblommor. Tanken är att bidragsgivare ska plocka blommor från en stortavla och betala genom att skanna en qr-kod.
Det ska också gå att självplocka blommorna på Majblommans hemsida, majblomman.se
”Kampanjen har främst marknadsförts i sociala kanaler. Men även innan vi gick ut med kampanjen i egna kanaler såg vi att människor började fota och dela självplocket organiskt. Vi har även en stor digital utomhustavla på Kungsgatan i Göteborg som uppmanar till att besöka självplocket några hundra meter bort”, berättar Julia Samuelsson, pr-strateg på Forsman & Bodenfors.
arbetsgrupp
Majblomman
Åse Henell, generalsekreterare
Forsman & Bodenfors
ad Sophia Lindholm, Julia Holtback Yeter, Johanna Landberg
copy Daga Simonsson
design Chanelle Kazemi
produktionsledare Ewa Edlund
projektledare Ann Spennare
planner Anita Rafiei
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.