I år tvingades organisation Majblommans Riksförbund för första gången på 113 år att ställa in den traditionella försäljningen av blomman som brukar utföras av skolbarn.
I stället drog Majblomman i gång en digital försäljning av digitala majblommor. Hittills har Majblomman fått in 9,5 miljoner kronor, men siktar på att få in 10 miljoner.
”Vi har 2500 pågående insamlingar som drivs av skolklasser, företag och privatpersoner. Vi utmanar varje insamling att öka med 200 kronor. Om vi kan få så många som möjligt att dela sina insamlingar en sista sväng så har vi en god chans att få in den halva miljon som behövs för att nå 10 miljoner till sista maj”, berättar Majblommans generalsekreterare Tove Lindahl Greve, i ett utskick.
Nås det målet kommer Majblomman likväl att ha tappat 57 miljoner jämfört i fjol, då försäljningen landade på 67 miljoner kronor.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...