Kampanjen har parollen ”Har du bara kändisar på hjärnan?”. Reklamidén bygger på oväntade möten mellan kändisar och deras fans. Först ut är Maria Montazami och Martin Melin, kända från reality-tv.

”Det är första gången vi gör gemensam sak med kändisarna vi skriver om. Med en mix av deras personlighet och en stor portion humor tror vi att kommunikationen kommer att uppskattas av många”, kommenterar Tobias Wixtröm, chefredaktör och ansvarig utgivare för Häntgruppen.

Målet är att Hänt.se ”ska var den självklara destinationen för nyheter om nöje och kändisar”.

Kampanjen ska gå främst i form av film på streamingtjänster, men även på digitala utomhustavlor, samt på sociala plattformar som Snapchat, Tiktok och Youtube. Kampanjen ska även visas  på storskärmar på Sergels Torg, Mall of Scandinavia och NK i Stockholm.

Hänt anlitar content-byrån OTW, som även den ägs av Aller-koncernen. Byrån samarbetar direkt med Hänts redaktion.

projektgrupp Aller Media
Hanne Nikolaisen, marknadschef
Emelie Perckwall, strategichef
Tobias Wixtröm, chefredaktör och ansvarig utgivare Hänt-gruppen
Anders Burström, redaktionschef Hänt-gruppen

projektgrupp OTW
Malin Lundberg Aguilera, kundansvarig
Caroline Grahl, projektledare
Carl-Johan Baun, prestandachef
Lisa Sandström, social medier-specialist

produktion OTW
David Bexelius, regi & manus
Martina Håkanssom, produktionsledare
August Sandström, DOP
Katja Norsebäck, redigerare
Jeppe Gross, ljud & ljudmix
Anton Enbom, ljud
Martin Schrammel, grafik
Jonatan Sellberg, gaffer
Theo Lundqvist , B-foto
Kasper Duus, B-foto
Miles Lembke, grade
Joachim Svärdh, Stillbildsfotograf
Anna-Mahina Köhlin-Mantha, Produktionsassistent
Amanda Edin, props
Alice Fagerlund, assistant
Louise Stangel, MUA