Historia och Eljest bygger Aftonbladets varumärke

”Redan för 200 år sedan stod Hierta med sitt Aftonbladet upp för det fria ordet. Receptet var en rapp, tillgänglig och orädd journalistik för en bred publik. Hiertas grund gäller än i dag för Aftonbladet. Nu med liverapporter, tv och poddar, granskningar som 200 sekunder, modiga texter av Sveriges främsta kolumnister och kommentarer och oerhört många läsare. Dygnet runt i alla kanaler”, kommenterar Aftonbladets publisher Lena K Samuelsson.
Varumärkesplattform sjösätts med reklamfilm där Robert Aschberg berättar tidningen historia medan nutida profiler flipprar förbi, exempelvis Lena Mellin och Oisín Cantwell.
Filmen ska visas i den norska ägarkoncernen Schibsteds egna digitala kanaler, sociala medier, radio, tunnelbanan och utomhus.
Aftonbladet får också en ny ljudlogo för Aftonbladet, skapad av kompositören George Hagstrand.
Aftonbladet har anlitat reklambyrån Eljest Agency för arbetet medan Atlanta skötte filmproduktionen.
arbetsgrupp
Aftonbladet
Therese Stalén Birgersson, marknadschef (föräldraledig)
Niclas Bergström, operativ chef
Juni Dellenstedt, digital marknadsspecialist
Fredrik Kyhlstedt, digital marknadsspecialist
Kristel Thalström, ad
Mattias Bengtsson, content-producent
Eljest Agency
Martin Mentell Widolf, vd
Sofi Widolf, ad
Erik Ström, cd
Sara Mannerström, kreativ producent
Filip Skoglund, digital creative
Atlanta Film
Johan Widström
Ludvig Olin
Martin Randahl Edsman
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.