Listan i fråga är framtagen av den brittiska organisationen Hello Partner, som driver Global Influencer Marketing Awards. På listan finns 30 byråer som är orankade. Den enda svenska byrån är Nine Agency. 15 av byråerna kommer från London, fem från Kalifornien och tre från New York.
Nine Agency kontaktades av Hellor Partner och fick lämna in ett ”omfattande” underlag, berättar byråns kontorschef Jonas Westling.
– Det vill ha med motiveringar och testimonials och erfarenheter, Sedan har de haft någon typ av jurypanel och sammanställ topplistan.
Har ni betalat för att vara med?
– Inte en krona.
Hur känns det att vara med på listan?
– Det är jättestort. Det känns som vi är en underdog som har tagit sig in. Men vi har också alltid haft en långsiktig strategi i att vi vill vara kvalitativa och transparenta.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Sveriges åkerinäring är en av landets största och mest betydelsefulla näringar, en motor för hela näringslivet som säkerställer att varor och tjänster når fram varje...
AcadeMedia är det största oberoende utbildningsföretaget i norra Europa med verksamheter i Sverige, Norge, Tyskland, Nederländerna, Storbritannien, Polen och Finland. Bolagets storlek skapar trygghet och ger...
Är du en skicklig skribent med djup kunskap inom hållbarhetsrapportering och redovisningstekniska detaljer? Brinner du dessutom för kommunikation så kan det här vara rollen för...