Fintech marknadsförs med undersökning och Black Friday
Med en app vill Anyfin hjälpa folk att sköta sina betalningar och avbetalningar på ett smartare sätt. Till stöd för marknadsföringen har Anyfin låtit Yougov undersöka svenskarnas ekonomiska läge. Undersökningen visar bland annat att visar att 10 procent av svenskarna har tvingats köpa essentiella varor, som mat och hygienartiklar, via kredit, 20 procent kan inte spara och 49 procent har blivit mer oroliga för sin privatekonomi.
Ett annat steg i marknadsföringen är att Anyfin till Black Friday släpper en plugin, Mindful Minute, som aktiveras när kunder som e-handlar och får erbjudande om att betala senare. Då aktiveras en spärr som ska ge köparen en minut på sig att fundera igenom köpet.
Redgert sköter Anyfins pr.
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.