Marknadsföreningen Stockholm har utsett juryn som ska utse Årets Marknadschef, Årets Framtidslöfte, Årets Varumärkesresa och Årets Disruptör för år 2020.

Nomineringen är öppen till den 17 februari. Finalisterna och vinnarna presenteras under april månad via ”en digital programserie”.

jury Årets Marknadschef & Årets Framtidslöfte 2020
Camilla Wallander, vd, Berghs School of Communication

Carl Wåreus, byråchef, Google Sweden

Erik Haglöf – vd, Bohmans Nätverk

Lamin Sonko, pr-chef, Majority

Marie Sommar, vd, Marknadsföreningen Stockholm

Natalie Tideström Heidmark, vd, United Screens

Pino Roscigno, varumärkeschef, Stadium, vinnare Årets Marknadschef 2019

Silla Levin, vd, Forsman & Bodenfors

jury Årets Varumärkesresa 2020
Erik Modig, forskare, på Consumer Marketing, Handelshögskolan

Geta Margareta Kroon, varumärkesstrateg och konsult

Kamran Alemdar, marknadschef på GlobalConnect samt styrelsemedlem Marknadsföreningen Stockholm

Karl Kajbjer Gustafsson, strategichef, Dentsu

Lena Glennert, kommunikationsstrateg, Polisen, vinnare Årets Varumärkesresa 2019

Linda Palmgren, vd, Bauer Media Group Sverige

Patrik Nygren-Bonnier, Styrelseordförande Marknadsföreningen Stockholm, samt varumärkeskonsult.

 

jury Årets Disruptör 2020

Alex Baker, grundare Retail Tech X och ambassadör för Singularity University Stockholm, samt styrelsemedlem Marknadsföreningen Stockholm

Innocent Mugenga, vd på Aline, Learn Better

Jessica Rameau, partner, Wellstreet

Jens Ingelstedt, Nordenchef, WeWork.

Linda Pimmeshofer, ansvarig för retail, Microsoft

Rebecca Crusoe, marknadschef FirstVet, vinnare Årets Disruptör 2019