• Kategorier
  • Veckans Brief
  • Om Oss
  • Annonsera
  • Jobb
  • Tipsa Oss
  • Kategorier
  • Veckans Brief
  • Om Oss
  • Annonsera
  • Jobb
  • Tipsa Oss
  • politik
  • pr
  • lobbying
  • arbetarrörelser
  • Affärer
  • undersökningar
  • Stor
  • debatt
Prenumerera
  • Prenumerera

07 Jul 2023

Angelini Pharma lanserar contentplattform

BrainPower ska slå hål på myter kring epilepsi.

Angelini Pharma har lanserat plattformen BrainPower som ska fungera som en gemensam mötesplats för information och förståelse för epilepsi.

Målgruppen är den breda allmänheten och alla som påverkas av epilepsi.

– Målsättningen är att synliggöra epilepsi och att skapa en mötesplats för människor som är intresserade av att lära sig mer. Vi vill skapa en bättre förståelse för vad epilepsi är och hur det kan vara att leva med epilepsi eller att ha någon i sin närhet med sjukdomen, säger Lars Nicklasson, public affairs-ansvarig på Angelini Pharma Nordics.

Hur skiljer sig plattformen från hur ni brukar kommunicera?
 – Vi informerar på olika sätt och försöker hela tiden hitta möjligheter att bredda vårt sätt att nå ut. Med Brainpower ser vi en möjlighet att kommunicera på ett enklare sätt som förhoppningsvis tilltalar en bredare målgrupp.

Plattformen är framtagen av contentbyrån Borg Owilli.

Innehållsmixen består av en blandning av fakta, populärvetenskapliga texter och uppdateringar om vad som är aktuellt inom området.

– Mixen levereras i form av informativa texter, intervjuer med personer som är nära epilepsi i en blandning av rörligt och skrivet material.

Hur ska ni kommunicera och marknadsföra plattformen?
 – Vi marknadsför via annonser i lämpliga tidningar och tidskrifter såväl i tryck som digitalt. Vi gör utomhusannonser med budskapet Epilepsi – Epilepså.

Alex Mörén
alex@dagensopinion.se

Alex Mörén

Biträdande redaktör och reporter

alex@dagensopinion.se

Dela inlägg

Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn Share on WhatsApp

Ämnen

contentkampanjopinionsbildning

Liknande artiklar

Verktyg och strategier som moderna team behöver för att hjälpa sina företag att växa.

2025-10-21, 20:55

Här är vinnarna i Swedish Content Awards 2025

Vinnarna i Komms utmärkelse Swedish Content Awards 2025 tillkännagavs tidigare i kväll på en gala på Södrateatern i Stockholm. Här är vinnarna.

Branschcontent
2025-10-21, 09:48

TCOs ordförande sågar Erik Slottner (kd)

Civilminister Erik Slottner (kd) får sin kompetens i frågasatt av TCOs ordförande Therese Svanström. Detta efter att han och KD-ledamoten Larry Söder publicerat en film på Instagram där de förklarar att antalet myndigheter måste minska, något som de demonstrerar med att  riva bort post it-lappar med myndigheternas namn. 

arbetsmarknadopinionsbildning
2025-10-20, 13:24

Komexpert mobiliserar 500 000 arbetslösa till valet

Han beskriver sig på Linkedin som ”en schweizisk kniv i kommunikation”. Men det har inte gett några jobb och nu har Erik Normark tröttnat och tänker mobilisera 500 000 andra arbetslösa lagom till valet.

opinionsbildning
2025-10-20, 07:28

Riksförbundet M tar strid om elbilsstöd – sågar regeringen

Bilistorganisationen M, icke att förväxla med Moderaterna, tar strid om subventionering av elbilar.

opinionsbildning
2025-10-15, 11:28

LRF kommenterar Anna-Karin Hatts avgång

Anna-Karin Hatts förra arbetsplats LRF kommenterar hennes avhopp efter fem månader som partiledare för Centerpartiet.

opinionsbildning
2025-10-14, 12:53

Lasse Åberg fixar banankontakt med unga för Del Monte

Den internationella livsmedelsjätten Del Monte testar om en 85-årig Lasse Åberg kan få unga att äta mer frukt i Sverige.

kampanj
2025-10-14, 05:48

Läkarförbundet: Möjliggör fler läkardrivna vårdcentraler

Det går för trögt med att genomföra lagen om att patienter ska ha rätt till en fast läkarkontakt, anser Sveriges Läkarförbund och tycker att regeringen ska sätta press på regionerna. Bland annat föreslår förbundet att regeringen ”möjliggör fler små, läkarägda och läkardrivna vårdcentraler”.

opinionsbildning
2025-10-01, 05:42

Opinionsbildarna om Trafikverkets 12-miljardersplan

När Trafikverket presenterade sin plan för hur 1 171 miljarder kronor ska fördelas på infrastruktur de närmaste tolv åren påverkas ett flertal opinionsbildande organisationer. Här är ett axplock av deras åsikter.

infrastrukturopinionsbildning
2025-09-29, 12:05

Pressbyrån vill flytta Kanelbullens dag – startar ”fackförbund”

Pressbyrån startar med hjälp av sin reklambyrå Åkestam ett fiktivt fackförbund. Syftet är att flytta Kanelbullens dag från till en vardag. Och få till en snackis.

kampanj
2025-09-23, 06:31

SDs och näringslivets tankesmedjor gör gemensam sak (dn)

På DN Debatt förespråkar näringslivets tankesmedja Timbro och SDs dito Oikos att resonemangsäktenskapet mellan regeringen (KD; M och L) och SD ”måste bli äkta kärlek” och lämnar 132 reformförslag varav flera kan anses kontroversiella.

opinionsbildning
Se alla nyheter

Utvalda kategorier

AffärerAnnonsdebattprAlmedalen
Rolf van den Brink

Rolf van den Brink

2025-06-19, 09:39

”Krisvarning när kvinnorna tar över politiken”

2025-04-02, 09:02

”Sex-säkerhetsbomben (l) i regeringen”

2025-03-16, 12:55

”Northvolt visar vägen för nya påverkansmetoder – och böcker”
Se alla

DO JOBB

Inga lediga jobbannonser.

Se alla platsannonser

Mest läst

  • Magnus Ranstorp och Paulina Brandberg söker samma jobb
  • Reklamprofil blir chef för Fotografiska
  • The Labyrinth värvar liberalt
  • Här är vinnarna i Swedish Content Awards 2025
  • Akavia värvar från Demoskop

Minst läst

  • Reinfeldt: I första hand Miljöpartiet i andra S…
  • Seklets energi: Centerpartiet sågar kärnkraften
  • Ander(s) Lago låter Manpower fixa jobben
  • Kd skrotar ”verklighetens folk”
  • Centern röstar på kärnkraft – för att den inte …

Dagens Opinion är medieföretaget som riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning och digitalisering. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår kunniga publik med hjälp av journalistik av hög kvalitet. Vi lever främst på intäkter från vårt innehåll, i huvudsak från betalande prenumeranter eller temasponsorer som vill driva frågor, sätta agenda eller överföra kunskap via vårt redaktionella innehåll.
Dagens Opinion startades år 2009.

Dagens Opinion är politiskt obundet och drivs som ett privatägt oberoende aktiebolag med säte i Stockholm.

Ansvarig utgivare

Rolf van de Brink

rolf@dagensopinion.se
  • Veckans Brief
  • Dagens Opinion
  • Användarvillkor
  • Privacy Policy

© 2024 Dagens Opinion.

  • Twitterx
  • Linkedin
  • Facebook
  • Instagram