Ikeas varumärke värderas till 167 miljarder kronor, en uppgång på drygt 11 procent sedan i fjol.
H&M passerar Volvo på plats två, trots ett tapp på 9,7 procent. Först på fjärde plats kommer Sveriges tech-jätte Spotify som uppskattas ha ett varumärkesvärde på drygt 70 miljarder.
Sveriges mest värdefulla varumärken 2023, enligt Brand Finance
1(1) Ikea 167 miljarder kronor (11,2%) upp sedan förra året)
2(3) H&M 99,055 (-9,7%)
3(2) Volvo 92,268 (-24,6%)
4 (4) Spotify 70,4 (29,0%)
5 (5) Nordea 53,5 (16,8%)
6 (6) Telia 45,4 (3,0%)
7 (8) Vattenfall Utilities 37,8 (39,7%)
8 (16) Securitas 31,7 (71,6%)
9 (9) Scania 30,7 (14,3%) 26,861
10 (11) Swedbank 27,9 (7,9%)
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.
