Volvo Cars vill få till ett samtal om bilar med kvinnor och har hittat ett nätverk som ska göra jobbet.

Det är det kvinnliga nätverket Heja Livet som har börjat samarbeta med Volvo i Sverige. Tillsammans med några av medlemmarna i nätverket har Volvo skapat en kampanj som diskuterar säkerhet.
Kampanjen består av filmer med intervjuer med tre medlemmar i Heja Livet: Nilla Hansson, stuntkvinna, Annika Norman, frilansande stylist samt Jessica Clarén, cykelfantast.
De tre kvinnorna berättar om sin relation till bilkörning och hur de använder bilen i sin vardag.
Filmerna och intervjuerna ska visas i nätverkets sociala medier, främst Facebook och Instagram.

”Vi vet att många kvinnor har ett stort intresse av vilken bil de väljer eftersom bilen är en stor del av livet. Vi vill prata med den här målgruppen på deras villkor och i ett forum där allt som är viktigt i livet är ett ständigt samtalsämne”, kommenterar Katarina Adamson, ansvarig för kundupplevelser på Volvo Cars Sverige.