Volontaires tidigare prisbelönta kampanj Curators of Sweden för Visit Sweden, tog hem tre guld i Spinn. Volontaire vann guld i de tre kategorierna årets nyskapare, årets experimental och årets word of mouth.
 
Tvåa i medaljligan kom McCann Relations med två guld för kampanjen Momsfilibabba för hamburgerkedjan Max Hamburgerrestauranger.
 
Prime som har dominerat tävlingen de senaste åren fick nöja sig med ett guld och ett silver.
 
Till Årets rookie utnämndes Johan Andersson från Springtime. Huvudsponsorn Cision delade ut ett eget pris till pr-konsulten Brit Stakston som var den person som hade gjort störst digitalt inflytande under 2012.
 
medaljligan
Volontaire 3g
McCann Relations 2g
Deportivo 1g 2s
JMW 1g 1sd
Prime 1g, 1s
Jung 1g, 1s
 
årets nyskapare
Guld: Volontaire med “Curators of Sweden” för Svenska Institutet och VisitSweden
Silver: Deportivo med “Kundsänkta priser” för ICA Vanadis
Silver: Jung Relations & Family Business med “Absolut Unique” för Absolut Sverige
 
årets business-to-business-kampanj
Guld: JMW kommunikation med “Jobba hemma-dagen” för Microsoft
 
årets Konsumentkampanj
Guld: Jung Relations & Family Business med ”Absolut Unique” för Absolut Sverige
Silver: Prime med “Minikockarna” för Abba Seafood
årets samhällsinformationskampanj
Guld: Deportivo med ”Betalvägg för hemlösa” för Stockholms Stadsmission
 
årets experiemential marketing
Guld: Prime med ”Minikockarna” för Abba Seafood
Silver: Edelman Stockholm med ”Dress up for African Mothers” för AMREF Sverige
 
årets word-of-mouth-kampanj
Guld: Volontaire med “Curators of Sweden” för Svenska Institutet och VisitSweden
Silver: A World Beneath med “Lansering Boqueria” för Goda Livet Restaurant
 
årets integrerade kampanj
Guld: McCann Relations med ”Momsfilibabba” för Max Hamburgerrestauranger
Silver: JMW kommunikation med ”Jobba hemma-dagen” för Microsoft
 
årets kampanj i sociala medier
Guld: Volontaire med ”Curators of Sweden” med Svenska Institutet och VisitSweden
Silver: Deportivo med ”Betalvägg för hemlösa” för Stockholms Stadsmission
 
årets massmediekampanj
Guld: McCann Relations med ”Momsfilibabba” för Max Hamburgerrestauranger
Silver: Spotlight PR med ”ReseEkonomen” för Forex Bank.