Konsumentvarugiganten Unilever tycker sociala medier har blivit för hatiska och pausar annonseringen på Facebook och Twitter för resten av året. De två sociala medier-giganterna rasar på börsen.
I ett uttalande säger Unilever: ”Att fortsätta att annonsera på dessa plattformar i denna tid, skulle inte tillföra värden för folk och samhället. Vi följer upp det löpande och kommer att omvärdera vår position om det är nödvändigt”.
Detta fick Facebooks aktier att falla med som mest 7,3 procent och Twitters med 8,2 procent, uppger Bloomberg.
Även Ben & Jerry’s, Verizon och Patagonia drar tillbaka sin annonsering i sociala medier.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...