Tillväxtverket miljonsponsrar Dagens Industri
I tävlingen utses de snabbast växande företagen i olika regioner. Tillväxtverket som
startade 2009, går nu för första gången in som sponsor i tävlingen.
– Vi känner att Tillväxtverket är för dåligt känt hos företagarna
I tävlingen utses de snabbast växande företagen i olika regioner. Tillväxtverket som
startade 2009, går nu för första gången in som sponsor i tävlingen.
– Vi känner att Tillväxtverket är för dåligt känt hos företagarna. Allt vi gör syftar till att skapa tillväxt i näringslivet och då vill vi vara kända hos företagarna, säger Tillväxtverket kommunikationschef Cecilia Werner Kastensson.
Tillväxtverket lägger 1,5 miljoner kronor på att sponsra Gasell-tävlingen.
– Vi vill nyttja skattebetalarnas pengar på bästa sätt, så vi annonserar ytterst sällan.
Sponsorskapet ska leda till att målet att bli 25 procent mer känt ska uppnås. Tillväxtverket följer med på Gasell-turnén och kommer att ha ett eget bord på plats. Myndigheten har 3,3 miljarder kronor per år att lägga på tillväxt i företagen.
– Vi vill bli mer kända och få bättre kontakter med förtagen, så de kan se vad vi kan erbjuda dem. Vi har en påse med tjänster till företagen och vill nå målgruppen. Företagen skapar tillväxten och vi röjer vägen för dem.
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.