Den 1 december tillträder Annika Bagge som marknadschef på Riksbyggen. Hon jobbar i dag som mediechef på Telia.
 
– Jag sökte jobbet som låg ute. Det var väldigt många sökande och jag tog mig hela vägen fram, berättar Annika Bagge.
 
På Riksbyggen ska hon rapportera till kommunikationschefen Britta von Schoultz, men blir själv ansvarig för en enhet med åtta medarbetare.
Vad ska du åstadkomma?
– Jag ska driva marknadskommunikationen framåt, så att varumärket stärks. Det handlar både om att bygga varumärket och öka försäljningen.

Byggbranschen och telekom är ju rätt olika branschen, hur ser du på det?
– Det har du rätt i. Men det finns också likheter som att jobbet i båda branscher består av tjänstemarknadsföring i mångt och mycket. Jag tar med mig in själva hantverket. Jag har 18 års erfarenhet av marknadskommunikation varav 14 i ledande ställning.

Vad får du för lön?
– Haha… det svarar jag inte på. Den är marknadsmässig.