
Hon ska med hjälp av gäster som programledaren David Sundin, bloggaren Ebba von Sydow och Klarna-grundaren Sebastian Siemiatkowski locka lyssnare till en ”nostalgisk resa i berättelsen om när Sverige kopplades upp”.
Tele2 har beställt fyra avsnitt som produceras av content-byrån Borg Owilli medan Prat gör pr för podden. Tele2 kommer även att köpa reklam för att dra lyssnare till podden.
– Med Internetpionjärerna vill vi lyfta hur internet påverkat och format svensk underhållning, kultur, media, privatliv och entreprenörskap, säger Fredrik Hallstan, kommunikationschef på Tele2.
Vad vill ni uppnå när det gäller antal lyssnare?
– En exakt siffra håller vi nog för oss själva, men vi vill ju såklart att så många som möjligt ska tycka att det är både intressant och underhållande.
Hur ska podden stärka er varumärkesposition och kundaffär?
– Vi vill visa på att Tele2 som företag och varumärke har och har haft en viktig roll i att få Sverige uppkopplat både med fast och mobilt bredband. Både på 90-talet när vi såg till att internet blev årets julklapp fram till idag när vi uppgraderar både vårt fasta och mobila nät.
arbetsgrupp Tele2
Mariana Prieto Abarca, projektledare kommunikation och lansering
Johan Gustafsson, kommunikations- och hållbarhetsdirektör
Fredrik Hallstan, kommunikationschef
arbetsgrupp Prat:
Annie Rundfelt, pr-strateg och kundansvarig
Iracema Thott, projektledare och pr-specialist
arbetsgrupp Borg Owilli
Emma Karlsson, kundansvarig
David Borg, kreatör
Anna Larsson, innehållsproducent
Linda Fornbrandt, art director
Mathilda von Essen, producent
Moa Hamner, tekniker
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...