– Många av våra förbund har varit aktiva flera år tillbaks i Pride. Nu höjer vi profilen och samlar alla våra förbund och gör fler saker tillsammans i Pride-parken och seminarier. Vi ska också gå tillsammans i tåget, säger Kerstin Olsson, kommunikationschef på TCO.
 
Vad hoppas ni få ut?
– Att det blir tydligt vilka värderingar TCO står för.
Organisationen betalar totalt 700 000 kronor. TCO är den första huvudsponsorn som förbinder sig.
– Vi för diskussioner med ett antal företag, men kan inte gå ut med några namn förrän avtalen är påskrivna, säger Niklas Torsell, pressansvarig på Pride.

Hur många huvudsponsorskap finns?
– Det finns ingen gräns satt.

Hur många huvudsponsorer behöver ni för att gå runt?
– Jag är lite osäker på hur mycket sponsorintäkter vi kommer att behöva. Vi har olika nivåer på sponsorskapen.
Sedan tidigare är det klart studieförbundet Sensus är partner till årets Pride.
Pride pågår i Stockholm 31 juli-4 augusti 2012.