Det kan knappast bli något positivt resultat för Tågkompaniet i år och 2014 blir tuffare. Därefter är framtiden oviss. Det hävdar Mats Gustafsson, vd på Tågkompaniet, som därför ställer frågan om regeringens plan är att ta ihjäl företaget.
Han skriver att avgifterna för infrastrukturen i år ökat med 14 procent, eller sex miljoner kronor, och att det i kombination med andra kostnader inte längre går att upprätthålla lönsamhet. Mats Gustafsson skriver också att det inte går att avskeda lokförare eller tågvärdar.
Han vill träffa ansvariga tjänstemän på Trafikverket, men vänder sig också i desperation till den ansvariga minister Catharina Elmsäter-Svärd (m).
Tonchi Percan
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.
