Det är Mattias Oljelund som har anställts på Svenskt Näringsliv som chef för långsiktig opinionsbildning. Han ska jobba med Svenskt Näringslivs arbete med att stärka marknadsekonomins ställning och företagarens roll i Sverige.
Mattias Oljelund är i dag partner på Prime. Han har varit chef för public affairs såväl som corporate på byrån. Mattias Oljelund ska rapportera till Lars Göran Johansson, vice vd och chef för Kommunikation och opinionsbildning på Svenskt Näringsliv.
”En central roll för Svenskt Näringsliv är att skapa förståelse bland allmänheten, i varje generation, för företagarens roll och marknadsekonomins betydelse för Sveriges välstånd. Vi är glada att kunna rekrytera Mattias som, med sin gedigna erfarenhet av att driva och leda större opinionsbildningsprojekt, får till uppgift att utveckla detta viktiga arbete vidare”, berättar Lars Göran Johansson.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...