• Kategorier
  • Veckans Brief
  • Om Oss
  • Annonsera
  • Jobb
  • Tipsa Oss
  • Kategorier
  • Veckans Brief
  • Om Oss
  • Annonsera
  • Jobb
  • Tipsa Oss
  • politik
  • pr
  • lobbying
  • arbetarrörelser
  • Affärer
  • undersökningar
  • Stor
  • debatt
Prenumerera
  • Prenumerera

23 Oct 2020

Snusbranschen tävlar mot kanelbullen

På lördag är det ”snusets dag”. Dagens firades förra året med ett VM i Snus. I år blir det kamp mot kanelbullens dag.

På lördag är det ”snusets dag”. Dagens firades förra året med ett VM i Snus. I år blir det kamp mot kanelbullens dag.

Snusets dag stöttas av Snusbolaget som i ett utskick skriver att bolaget ställer sig bakom att ”uppmärksamma att snus inte enbart är en populär svensk tradition utan att det också räddar många svenskar från att dö av rökning”.

Snusbolaget uppskattar antalet snusare i Sverige till en miljon och uppmanar dem att fylla de sociala medierna med inlägg taggade med #snusetsdag. Förhoppningen är att hashtaggen ska delas flitigare än  #kanelbullensdag2020.

– Det finns många snusare där ute och jag tror att vi tillsammans kommer att visa att snuset till och med är mer populärt än vår kära goda kanelbulle, säger Markus Lindblad, kommunikationschef på Snusbolaget.

Ska ni kampanja?

–Snusare är duktiga på att fira och hålla ihop så det kommer inte att behövas någon kampanj. Snusarna kommer att sköta det utmärkt själva.

I fjol firade snusbranschen snusets dag med ett nyinrättat ”Snus-VM”.

– Nu har vi infört en tävlingsklass för snus gjord på egenodlade plantor (tobak) och då kom det för snabbt på. Man behöver sätta plantan i januari inomhus. Så vi kommer tillbaka 2021.

Rolf van den Brink

Jobbar främst med nyheter, reportage och foto och leder det redaktionella arbetet, men ägnar också rejält med tid till den löpande driften av företaget. Har jobbat på Dagens Opinion sedan 2009.

rolf@dagensopinion.se

Dela inlägg

Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn Share on WhatsApp

Ämnen

Case

Liknande artiklar

Verktyg och strategier som moderna team behöver för att hjälpa sina företag att växa.

2025-11-11, 07:17

Tjejzonen byter identitet med PPP-byrå

Stödchatten Tjejzonen får en ny identitet med hjälp av en byrå ur nätverket PPP.

Case
2025-10-13, 10:06

Tiktok kampanjar om ungas psykiska hälsa

Tiktok kampanjar med Tim Bergling Foundation, Bris och UMO.

Case
2025-10-06, 06:30

Almega kampanjar i turbulent valfråga

För opinionsbildarna har redan valåret brakat igång. Det gäller i högsta grad Almega Utbildning som river igång en kampanj mitt i en av de mest turbulenta politiska frågorna: skolan.

Case
2025-09-25, 09:11

FN utser Göteborg till hållbarhetsnav

Göteborg utses av FN till “Sustainable Lifestyle Hub”.  Det har bestämts vid FNs generalförsamling.

Case
2025-09-16, 07:26

Kvinnoorganisation tar nattklubbs-namn

Efter 27 år byter 1,6 & 2,6 miljonerklubben namn.

Case
2025-08-27, 06:51

SBAB sparkar ”illojal” influencer

UPPDATERAD. Den statliga banken SBAB sparkar en medarbetare som anses ha gjort reklam för konkurrerande produkter i sin influencerkanal.

Caseinfuencer marketing
2025-08-25, 12:39

Anmälningar mot SJ rullar in hos DO

Diskrimineringsombudsmannen (DO) fick under helgen ta emot ett flertal anmälningar mot SJ. Detta efter att SJs ordförande, Kenneth Bengtsson motiverat att företagets vd Monica Lingegård med åldersskäl.

Case
2025-08-15, 08:58

Byrån som tvättar Roger Samuelsson i Dagens Industri

När medicinteknikbolaget SHLs grundare Roger Samuelsson tar strid med Skatteverket anlitar han en av Sveriges tyngsta pr-byråer.

CaseKundrörelser
2025-06-25, 05:46

Fåret Frank gör comeback hos Tele2

Medan Almedalsveckan vecklas ut på den får-täta ön Gotland, släpper Tele2 nyheten att dess reklamfigur, fåret Frank återvänder efter nio år.

Case
2025-06-24, 07:44

Sodexo serverar sjukhusmat i Almedalen

Det franska matservicebolaget Sodexo sätter upp en matservering under Almedalsveckan och räknar med servera tusentals smakprover.

almedalen 2025Case
Se alla nyheter

Utvalda kategorier

AffärerAnnonsdebattprAlmedalen
Rolf van den Brink

Rolf van den Brink

2025-06-19, 09:39

”Krisvarning när kvinnorna tar över politiken”

2025-04-02, 09:02

”Sex-säkerhetsbomben (l) i regeringen”

2025-03-16, 12:55

”Northvolt visar vägen för nya påverkansmetoder – och böcker”
Se alla

DO JOBB

Inga lediga jobbannonser.

Se alla platsannonser

Mest läst

  • Messiah Hallberg och Anders Holmberg slåss om…
  • Veckans Brief 35: Brottsmisstänkt utgav sig som…
  • Papperskoncerner sparkar kommunikatörer
  • Magda Gad tror på gräsrotsfinansiering –…
  • Sex nya i SDs styrelse

Minst läst

  • Reinfeldt: I första hand Miljöpartiet i andra S…
  • Seklets energi: Centerpartiet sågar kärnkraften
  • Ander(s) Lago låter Manpower fixa jobben
  • Kd skrotar ”verklighetens folk”
  • Centern röstar på kärnkraft – för att den inte …

Dagens Opinion är medieföretaget som riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning och digitalisering. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår kunniga publik med hjälp av journalistik av hög kvalitet. Vi lever främst på intäkter från vårt innehåll, i huvudsak från betalande prenumeranter eller temasponsorer som vill driva frågor, sätta agenda eller överföra kunskap via vårt redaktionella innehåll.
Dagens Opinion startades år 2009.

Dagens Opinion är politiskt obundet och drivs som ett privatägt oberoende aktiebolag med säte i Stockholm.

Ansvarig utgivare

Rolf van de Brink

rolf@dagensopinion.se
  • Veckans Brief
  • Dagens Opinion
  • Användarvillkor
  • Privacy Policy

© 2024 Dagens Opinion.

  • Twitterx
  • Linkedin
  • Facebook
  • Instagram