Skövde kommun vill positionera sig som Sveriges spelmecka och låter detta vara en stor del av platsvarumärket.
I en ny kampanj har Skövde kommun försökt locka till fler spelbolag att etablera sig i Skövde. En flyttlåda i miniatyrformat med en biljett till Skövde skickades ut till 400 spelbolag.
Syftet är att belysa infrastrukturen bakom Skövdes spelindustri. Kampanjens budskap är att allt ett spelbolag kan tänkas behöva finns redan på plats i Skövde. Det enda som saknas är biljetten dit.
Kampanjen är framtagen av Intellecta som även har arbetat fram Skövdes platsvarumärke.
Spelbolagens bjuds in till Skövde i samband med konferensen Sweden Game Conference som pågår under 25-26 oktober.
Kampanjen har resulterat i 32 intresseanmälningar från spelbolagens vdar till Science Park Skövde.
”Vi är mycket nöjda över kampanjens mottagande. Det kan vara svårt att nå fram till den här målgruppen men det här tycks ha gått igenom. Jag tror det är vårt lite kaxiga uttryck som fångar intresse – utöver spelstaden Skövdes erbjudande, såklart”, kommenterar Malin Sandegren, platsmarknadsförare på Skövde kommun, som arbetar med etableringar tillsammans med bland annat Science Park Skövde.
Alex Mörén
alex@dagensopinion.se
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.
Mest läst
- SvD-reporter bakom Nyamko Sabuni-scoop är sambo med…
- Arabiska partiet vill sno väljare från S och SD
- Boken som hotar storbolaget inför analysträffen – vd…
- TU rasar över Richard Jomhofs angrepp på Anders Lindberg
- Hela redaktionen stormar på Cissi Wallins sajt Gardet
- Morgan Johanssons x-sambo kandiderar för SD
- Leif Östling startar skattekommission: Vad fan får…
- Presschefen slutar på TV4 efter två månader
- Dieselgate: Fullt med soppa i Sundsvall – men…
- Bulletin byter vd