Skövde kommun vill positionera sig som Sveriges spelmecka och låter detta vara en stor del av platsvarumärket.

I en ny kampanj har Skövde kommun försökt locka till fler spelbolag att etablera sig i Skövde. En flyttlåda i miniatyrformat med en biljett till Skövde skickades ut till 400 spelbolag.

Syftet är att belysa infrastrukturen bakom Skövdes spelindustri. Kampanjens budskap är att allt ett spelbolag kan tänkas behöva finns redan på plats i Skövde. Det enda som saknas är biljetten dit.

Kampanjen är framtagen av Intellecta som även har arbetat fram Skövdes platsvarumärke.

Spelbolagens bjuds in till Skövde i samband med konferensen Sweden Game Conference som pågår under 25-26 oktober.

Kampanjen har resulterat i 32 intresseanmälningar från spelbolagens vdar till Science Park Skövde.

”Vi är mycket nöjda över kampanjens mottagande. Det kan vara svårt att nå fram till den här målgruppen men det här tycks ha gått igenom. Jag tror det är vårt lite kaxiga uttryck som fångar intresse – utöver spelstaden Skövdes erbjudande, såklart”, kommenterar Malin Sandegren, platsmarknadsförare på Skövde kommun, som arbetar med etableringar tillsammans med bland annat Science Park Skövde.

Alex Mörén
alex@dagensopinion.se