I filmen, som är en del av Skattebetalarnas kampanj ”65 är det nya 45”, medverkar flera kända ansikten.
 
Förutom kocken Leif Mannerström och pr-byrån Priority Groups vd Inger Holmström syns också den före detta nattklubbsdrottningen Alexandra Charles, numera ordförande för 1,6 miljonerklubben, som tar strid mot regeringens planer på att återinföra den särskilda löneskatten för personer över 65 år och därmed göra det dyrare att för företag att anställa seniorer.
 
– Vi tycker att det är ganska absurt att återinföra den här skatten samtidigt som vi vet att Sverige behöver fler som jobbar längre om vi ska klara de demografiska utmaningarna, säger Skattebetalarnas kommunikationschef Erika Janson.
 
Den så kallade silverskatten, som avskaffades 2007, var inte en fråga som Socialdemokraterna drev i valrörelsen. Däremot dök den upp i budgetpropositionen i höstas.
 
Erika Janson påpekar att finansminister Magdalena Andersson (s) nyligen själv hävdat i en DI-intervju att fler måste jobba längre.
 
– Logiken i att göra detta samtidigt som man påstår att jobben är viktigast är svår att se, säger hon.
 
Förutom kampanjfilmen kommer Skattebetalarna också uppvakta politikerna på Mynttorget utanför riksdagen den 23 mars där planen är att de ska lämna över de namnunderskrifter som lobbyorganisationen just nu samlar in mot silverskatten.
 
Filmen lanserades för två dagar sedan via sociala medier och har enligt Skattebetalarna redan fått över 63 000 visningar.