Kampanjen är tänkt att väcka uppmärksamhet om att det varannan dör ett barn av diarré, något som skulle kunna förhindras med rent vatten. Den består av de två gosedjuren Kolera och Salmonella. De säljs via WaterAids shop och alla intäkter går till organisationens arbete.
”Vi hoppas att de här julklapparna kommer att väcka samtal mellan barn och vuxna om att rent vatten fortfarande inte är en självklarhet i många delar av världen. Vi tror att det är en kampanj som kan göra en abstrakt kris mer konkret och som visar att inget barn ska behöva bli sjukt eller dö på grund av smutsigt vatten”, kommenterar Julia Schalk, chef för WaterAids policy- och programavdelning.
arbetsgrupp
LEO STOCKHOLM
art director: Erik Hiort af Ornäs
copy: Amalia Pitsiava
strateg: Matilda Thunborg
projektledare: Pontus Ivarsson
produktionsledare: Ulrica Brodd
pr: Sara Alsén
DESIGN & PRODUKTION
design: Acne Jr / Mats Johansson
foto: Amanda Nilsson / Agent Molly
fotoass: Noomi Söderström
styling: Jessica Lagerman / Agent Molly
WATERAID
Adrienne Collin, projektledare
Anna Schön, visuell och grafisk formgivning
Christopher Engberg Dahl, presskommunikatör
Andreas Berglöf, hälsoexpert
Fredrik Kron, enhetschef företagssamarbeten
Lovisa Lantz, sociala medieansvarig
Frida De Maré, digital marknadsföring
Jasmina Lövgren El Maliki, givarservice
Karin Åkerman, copyright
Nathalia Lucas, privat insamling
Johan Harlén, enhetschef insamling
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.

